Thursday, December 26, 2013

Sakit Tapi Gembira...

Whoa.... ternganga aku...hari ini aku baru tahu betapa mahalnya ubat yang aku ambil.  Selama ini aku tak kesah sebab company yang bayar. Bila sendiri kena bayar baru sibuk nak tau berapa harga sebiji.

Mula-mula aku ingat tak nak tanya, tapi bila budak yang dispense tu cakap jumlah dalam seribu lebih, ternganga aku.  Satu biji ubat harga RM6 dan aku punya supply adalah sebanyak 180 biji. Kau orang kira lah sendiri... itu baru satu ubat. Yang lagi satu harga RM5 satu biji.  Parah...parah....parah kalau tiap-tiap bulan kena macam ni.

Walaubagaimana pun, aku berharap aku akan dapat kurangkan bergantung pada ubat-ubat ini yang generally are pain killers. Baru-baru ini aku cubalah tak nak makan ubat-ubat ni, hari pertama okay. Hari kedua dah mula rasa sakit belakang dan kaki. Sampai hari ketiga terus KO.

Walaupun KO, aku tak makan ubat. Aku sapu aja BioFreeze tu kat tempat yang sakit-sakit tu... ada kurangnya, tapi hari ini aku surrender. Terpaksa pergi cari ubat. Makan aja ubat tu, tak sampai satu jam, everything back as normal. Sakit sikit-sikit aja... Alhamdulillah ada kurangnya.

Masa aku baring bagi belakang aku lurus, Amir datang tunjuk video yang dia ambil. Zaki and Zara sebagai pelakon. Ada beberapa video yang dia ambil tapi yang menggelikan hati aku ialah yang Zaki jadi kucing dan juga Zaki berada di dalam dunia kucing. Haha... kucing aku, si kitty gedik pun berlakon..


Memandangkan dia orang tak kemana dan gembira yang ibu dia orang ada di rumah, jadi akitivit minggu ni banyak berlakon. Siap dengan story line lagi untuk Amir mengarah video tu. Siap dia suruh aku fikir satu cerita pendek untuk dia, Zaki dan Zara lakonkan... Eh..eh..eh.... dia dah lupa RC Plane dia tersadai lagi tu... tak siap... ini pula nak buat video... Tak apa lah kan... biar otak dia berkembang... technical ke, seni ke doesn't matter.  As long as he used his brain and creativity in the right way....

No comments:

Post a Comment