Wednesday, December 11, 2013

Apa nak buat.....


Hmmm... tak tahu apa nak buat. Nak kemas barang, rasa macam tak best.  Awal lagi. Tapi,,, memang tak ada benda nak buat. Tak datang tak boleh. Baru negotiate last day.. Insya allah 18hb Dec hari akhir aku kerja kat sini.

Hehe... nak handover pun tak ada benda nak handover. Aku dah ajar anak-anak buah aku buat kerja aku dari dulu lagi. Senang bila aku cuti dia orang tahu apa nak buat. Tapi kalau untuk buat decision tu masih dia orang tak boleh lah.

Jadi aku jadi naughty sikit. Semua decision making aku bagi pada colleague aku yang jaga Finance. Member bengang. Siap cakap "bagi semua lah to me." Aku gembira tepuk tangan tengok muka dia yang bengang tu.

Bukan aku tak nak bagi kat orang lain, tapi sebenar-benarnya dia yang layak. Nak bagi kat sorang lagi tu, memang tak ada kena mengena dengan finance.. so he is the best available candidate that I can handover my work to. Pandai-pandai lah dia how to manage this additional load.

Nak bagi kat boss, boss pun dapat surat tawaran. So team aku ni kehilangan dua boss. Boss besar a.k.a kucing and small boss a.k.a mak tikus. Aku suka panggil boss aku kucing sebab bila dia ada semua senyap macam tikus. Bila dia cuti, hiruk pikuk budak-budak ni. Siap buat potluck. Hishh... aku part buat potluck tak lah beberapa agree.

Bukan aku kaki bodek. Aku kenal kucing ni since 2008 masa buat outsourcing. Dia lead the project, aku jadi macai dia. Habis projek, aku masih tersangkut dengan dia. So aku basically kenal dia dah lama. Tu sebab aku tak kisah kalau nak 'dush dush' dia. Lagi pun aku lebih lama makan garam dari dia, baik dari segi kehidupan atau alam pekerjaan di sini.

Memandangkan aku ramai juga member kat sini, hari-hari ada aja orang nak belanja makan. Okaylah tu kan sebab bukan senang nak dapat orang belanja. Tapi aku tak nak lah makan belanja breakfast, lunch, tea and dinner. Tak larat. Aku limitkan to lunch aja. Kena jaga kesihatan...'

Okaylah.. merapu aku ni. Ni nak pergi lunch meeting. Department aku bagi farewell lunch..sambil meeting. Aku...haha..akan cakap no updates.



No comments:

Post a Comment