Wednesday, December 25, 2013

Hi-Tea di Majestic Hotel

Semalam aku pergi hi-tea kat Majestic Hotel dengan mak dan adik-adik aku. Adik aku yang bongsu tak join sebab dia kerja. Memandangkan anak-anak aku dah lama tak jumpa Wan Motor dia, aku bawalah dia orang sekali. Teruja dia orang.

Maklumlah dah lama aku tak bawa dia orang ke tempat macam ni. Aku tak tahu bila last kali aku bawa dia orang pergi makan kat hotel, but it was sometimes this year.

Nama aja aku kerja kat KL, tapi kalau suruh merayau kat KL tu jangan haraplah aku tahu. Aku tahu pergi KL Sentral, Mid Valley, Bangsar, KLCC and Ampang. Lain tempat minta maaf. So nak pergi ke Hotel Majestic ni pun aku terpaksa pergi rumah adik aku dan ikut dia dari belakang.

Bukan aku tak pernah dengar hotel ni. Banyak kali iklan dia keluar dalam radio, tapi sebab aku tak ada rasa nak pergi ke situ, jadi aku buat tak tahu.  Memandangkan aku tak tahu lokasinya, maka aku berjanji dengan adik aku untuk jumpa dia di rumah dia. Sebelum itu, aku pergi ke KL Sentral dulu. Aku pergi ambil iPhone 5s yang aku order dulu dari Roslinda. Sempat berbual dulu lah dengan dia sebelum aku ke Pantai Hill Park.

Sampai kat Pantai Hill Park, aku tak masuk. Aku call adik aku kata aku tunggu tepi jalan dan ikut dia dari situ. Leceh nak masuk situ. Kena lalu guard house dia. Actually from Pantai Hill Park to Majestic Hotel, it was not that far. It was about less than 10 minutes. Mungkin sebab kereta tak banyak. Sampai sana terus masuk basement parking.

Maka bermulalah episod keterujaan anak-anak aku dan termasuklah ibunya sekali. Mula-mula anak aku nama orang kerdil yang berdiri kat depan pintu tu. Pakaian dia macam zaman british dulu. Seluar pendek, stoking tinggi dan topi macam mandur tu.

Lepas tu bila pergi ke tempat minum, kami melalui satu bilik yang penuh dengan bunga orkid. Memang cantik. Siap kami dok cakap, kalau masuk bilik ni mak mesti sibuk tengok bunga aja. Memandangkan tempat tu dah penuh, tak da chan lah dapat masuk situ. Siap lagi janji, next time....

Memandangkan tempat dah banyak penuh, kami di bawa ke bilik yang di kenali sebagai Drawing Room. Memang cantik bilik tu. So cozy.  Memandangkan kami ada lapan orang, kami bahagi kepada dua group. Adults and Kids group. Satu meja untuk kami dan satu meja untuk budak budak,tapi aku pastikan dekat dengan kamilah. Senang nak pantau. Charges dia pula RM48 for one stand dan dalam satu stand berbagai bagai kuih lah.

Kami order 5 teh dan 3 hot chocolate for the kids. Dan untuk makanan tiga. Bukan itu saja makanan yang di hidangkan, ada juga makanan yang di panaskan seperti Quiche, cheese ball. Ingatkan itu saja tapi ada red velvet cake and pai tee juga. Sampai adik aku tanya, "Ada lagi ke?" Sebabnya masing masing dah kenyang.



Dalam kenyang kenyang, banyak juga makanan yang habis. Apa taknya, sambil berborak sambil makan. Tak cukup air teh, order pula kopi. Sampai malam aku tak makan dek kekenyangan. Tapi lain pula ceritanya dengan  Zaki dan Zara. Mereka tak kenyang. Dia orang tak berapa suka makanan itu. Kek aja yang dia orang makan. Makanan yang tak habis tu pihak hotel telah berbaik hati dan tolong pack kan untuk kami bawa balik.

Berborak sakan kami. Ialah bukan selalu aku jumpa mak aku. Borak punya borak, akhirnya hari hujan. Hendak tak hendak kenalah balik. Lagi pun hari dah petang.  Lagi pun hari ini mak aku dan adik aku Zura dan Arda  pergi bercuti ke Sabah. Berjalan saja Mam tu. Biar lah asalkan dia bahagia.

Ini sebahagian gambar gambar yang aku ambil di dalam Drawing Room di Majestic Hotel.

No comments:

Post a Comment