Thursday, October 21, 2010

Bestnya Hari Ini...

Heh! Hari ini aku relax sikit. Tak stress macam semalam yang jam sana-sini. Hari ini semua okay. Highway macam-macam tau aje aku complaint semalam, jadi hari ini dia bagi aku jalan clear. Except adalah satu manusia yang bawak kereta baru dengan perlahannya duduk di lane laju.

Tapi sebab mood aku baik, aku biar ajelah dia hinggalah dia sedar yang aku mengekori dia agak dekat. Pastu cuaca pagi ini pun mendung, sejuk walaupun berjerebu sikit. Takpa lah asalkan aku tak rasa panas.

Kat office pun, hari ini email aku pun tak banyak. Email aku clear sebelum 10.30pagi, pastu aku boleh conclude kes lama dalam 10 minit. Perrrggghhh. Fantastik aku hari ini. Sedang aku sibuk melayar alam maya, kawan aku called ajak aku attend talk on security and facebook.

Aku dengan berat langkah bangun menuju kearah bilik presentation tu. Ingatkan boring tapi jangkaan aku jauh meleset. Aku enjoy dengar presentation tu sebab ianya amatlah berguna untuk aku dan kita semua. Apa mamat tu cakap,yang ini aku ingat betul, "Facebook/Twitter + smartphone = naked". Terkedu aku sebab aku dalam kategori itu.

Mamat tu cakap, kita happy-happy update status kita, beritahu apa kita buat, sapa kita marah, kutuk orang tu, orang ni dan lepas tu semua ni terdedah pada semua orang di dunia ni.Silap-silap hari bulan oang yang kita kutuk tu baca kita punya message. Tak haru.

Semalam aku pun ada baca satu blog ni pasal minah ni sound mak-mak yang mengupload gambar anak-anak dan cerita mereka. Minah tu kata, kalau cerita itu puji anak tak apa juga tapi kalau cerita mengisahkan kepenatan kita jaga dia orang, macam mana perangai dia orang, bila anak itu jumpa blog tu nanti, apa perasaan mereka. Mungkin anak-anak tu rasa dia tak di sayangi oleh mak dia. Eish! Susah juga ya nak mengblog ni. Perasaan anak-anak pun kena jaga juga.

Jadi aku rasa apa yang aku baca semalam dan apa yang aku dengar pagi ni, membuatkan aku terfikir yang selama ni, aku main sedap aje upload gambar anak-anak dan sebagai. Mungkin lepas ni kena tapis sikit dan hide their identity.

Oh! ya sebelum aku chao, aku mood bagus hari ini sebab makan free. Hari ini farewell member kat Bumbu Desa. Pergi naik Alphard si BSS dan balik naik Alphard RA. Best....

No comments:

Post a Comment