Tuesday, September 10, 2013

Hari yang sungguh slow......

Ahhh.... Bengong rasanya hari ni. Tak tau kenapa. After seminggu MC, hari ini  baru masuk kerja. Perghhhhh... email punya lah banyak... tapi banyak yang tak relevant lah kan. So, sort, pick and delete. Senang. Half of the mail gone...gone...and gone. Yeahhhhhh!!!!

Memandangkan dah lama injin sejuk, amatlah slownya nak buat kerja. Pandang-pandang, belek-belek mana email yang patut di attend dulu. Sikit aje yang urgent. Yang not SO urgent, nantilah ya bila ada mood baru ku attend.

Dahlah otak slow, badan pun slow sebab tak cukup tidur maka semuanya serba tak kena. Last-last aku buka e-Novel, buka buku cerita, dan apa saja yang boleh membuat ku segar, tersenyum dan panas. Tapi masih gagal....

Aduh... seksa tul. Nasib baik Encik Boss training, kurang juga pressure. Tapi hari ini kelas dia habis awal pula. Pukul empat dah tercongok kat meja dia, so masih sempat lah dia nak menanya aku dengan soalan yang aku tak ada jawapan. Belum sempat aku duduk, dia dah panggil aku. Ngeeee..... geramnya. Soalan dia senang aje tapi disebabkan benda yang di diskus tu, dulu aku tak campur, maka jawapan yang aku bagi agak vague lah.  Nasib baik dia terima juga explanation aku, kalau tak haru aku nak menjelaskan kat dia tu. Ya lah sebab benda ni dah jadi issue, nak tak nak terpaksa aku masuk campur gak lah. Kalau tak, hmmmm.... lambat lah nak resolve. Poning dennnn....

Masuk petang sikit, office ni macam freezer. Masing-masing dalam office ini beku. Siaplah dengan baju sejuk, pashmina, and whatever yang boleh memanaskan badan di salut di badan. Heh! Caramel Latte aku dari Gloria Jeans itu pun cepat sejuk. Ingatkan nak panas badan minum coffee, tapi minum coffee suam. Sungguh tak best.

Memandangkan aku hari ini agak off maka aku menghadapi masalah sikit. I was technically challenge by technology. Tersangkut sekejap sebab tak boleh nak order buku online. Selalunya sekejap aje aku buat tapi kali ini dekat sejam juga aku baru dapat beli buku dari Jemari Seni. Buku apa lagi... Buku-buku karya si Hlovate. Aku harap aku akan dapat buku tu dalam minggu ni. Bolehlah menghabiskan hujung minggu tu nanti dengan membaca buku yang aku order.

Alamak... aku dah lupa apa id yang aku pakai. Selalunya aku guna standard id, tapi di sebabkan aku tersangkut masa registration kat Jemari Seni website, standard id aku dah di guna. Cehh... terpaksa lah aku memerah otak ni memikir apa id yang aku guna tadi. InsyaAllah bila dah relax kat rumah nanti, mesti ingat.

Hahaha... satu lagi nak update. Aku dah hadiahkan kat staff aku buku 13 Jam A380. Dia dah habis baca, dia pas pada staff aku yang lagi satu tu. Maka pagi tadi kami ada perbincangan. Siap staff aku kata, "Emma tak setuju dengan pilihan Puan." 

"Hah?" jawap aku yang masih slow.
"Ni ha." Di angkatnya buku tu. Tak tau sapa yang nampak.
"Saya geng Fawwaz." Member yang lagi satu pun jawap.. "Ya, Ju pun Fawwaz."
 "Tak pa lah... Saya Haidar."

Maka berbincanglah kami. Instead of focusing on the work in front of us, kami bincang karya nukilan Evelyn Rose yang kedua itu. Pastu si Emma sempat cakap lagi. "Saya dah promote ke Roshdi tu baca."

Aku senyum. Jarang dengar lelaki baca novel-novel begini... Biarlah dia pergi mencari novel tu. Tak jauh office dia dari Kinokuniya tu...

Okaylah... aku nak balik dah... bila aircond dah tutup banyak juga idea aku nak tulis... Hehehe.... okay. 

Salam.



 

 

No comments:

Post a Comment