Sunday, August 25, 2013

Hmmm....Raya tahun ini....

Selamat Hari Raya! Dah 19 hari kita menyambut hari raya di bulan Syawal ni yea..Masing masing masih sibuk menghadiri Open house. Heheh... pergilah selagi terlarat, tapi ingat jangan makan banyak-banyak. Jangan bawa tupperware dan tapau pulak tau!
 
Bila masing-masing dah buat open house hujung minggu, jalanraya kat KL ni mula lah jam kan. Kadang-kadang malas la pulak nak jalan bila kenangkan kesesakan lalu lintas ni..Anyway, drive carefully and enjoy all the good foods ya.

Bagi saya, raya tahun ni kurang ooommmmppphhh nya.. Bila di kenang balik, tak da gambar di pagi raya. Padahal yang lelaki semua memakai baju melayu olive green dan yang perempuannya pula memakai pink. Tak tahu la kenapa tak tangkap gambar, Aisyhhhh rugi rasanya tak bergambar.

Pergi berjalan raya pun tak. Balik Seremban pada hari raya pertama dan pada petang raya kedua, dah balik  Bangi semula. Lepas tu terus tak pergi mana-mana. Aku pun tak tahu apa aku buat. Lebih banyak menghabiskan masa dengan anak-anak. Yalah, keempat-empat orang bercuti, jadi dapatlah ibunya bermanja dengan anak-anak. Heh! bukan anak bermanja dengan ibu, tapi ibu bermanja dengan anak. Bila lagi kan????

Ingatkan nak pergi jalan hujung minggu, tapi aku pulak sakit. Masuk hospital... so berayalah di dalam hospital for four days. Nak buek macam mano...Dah nak sakit. Tapi elok gak.. Dapat aku rest betul-betul. 

Aku habiskan masa dengan membaca buku novel. Semua novel melayu. Sekarang ni musim membaca novel melayu. Sebabnya, English novel yang aku nak belum ada di pasaran. So, aku jumpalah tiga penulis novel melayu yang dah jadi favorite aku. Semua buku mereka aku dah habis baca. Sekarang ni tercari-cari, buku apa lagi yang best di baca.

Alangkah bagusnya kalau aku terjumpa websites yang buat review semua novel melayu ni dan juga bagi rating to the books. Senang sikit bila nak membeli. Sekarang ni aku main beli aja... sedap ke tak aku tak tahu. Baca je sinopsis kat belakang tu, kalau rasa best terus masuk bakul. Bila baca...hmmm macam penulis baru... not descriptive enough....

Okaylah... dah jauh malam ni. Aku nak masuk beradu pula. Selamat Malam... Jumpa lagi ya.


 

No comments:

Post a Comment