Tuesday, January 28, 2014

Menunggu dan Menunggu....

Eee.... dah dekat seminggu lebih aku tak update blog aku. Samada kat sini atau my other blog. Seriously banyak benda boleh aku blog for the past one week, tapi masa tak mengizinkan.


Keempat-empat anak aku kena deman dan flu. Mula-mula si Amir kena and dia kena kejap aja. Lepas tu, dia tag Zaki dan followed by Zara. Ingatkan ianya akan berhenti kat situ, walapun aku sudah ada tanda-tanda nak kena flu. Tetapi bukan aku yang kena, Zara tag Syafiq dan kemudian Syafiq tag Amir semula. Full cycle kan!

Aduhh.... Syafiq kena masa dia nak sit for his first paper. And paper networking pulak tu. Masa dia pergi exam tu dah lah nampak serabut dengan rambut yang panjang tu, muka pun macam tak bermaya... Sah dia balik cakap badan dia panas sangat and dia tertidur dalam exam hall.

Apa boleh buat tawakkal aja lah kan. Selang dua hari lepas tu, mak mertua aku pula kena. Sok seh..sok seh aku dengar. Hmmm.... agaknya selepas my MIL siapa pula yang nak kena ni. Pada masa ni, semua masih belum fully recover dari selsema dia orang.

Jeng...jeng... jeng... semalam hari Ahad, ayah dia pula kena. Hari ini Inche Somi tak pergi kerja. Suara sengau aja... Hmm... aku punya lah risau kalau lepas ni aku kena... Aku berdoa agar aku dijauhkan dari selsema yang menyerang rumah ku.... Dan nampaknya, ibunya is the last person to stand strong against the virus.... Insya allah akan terus dapat melawan virus ini.

Selain dari cerita seisi rumah ni kena serangan virus selsema, hari Khamis yang lepas aku balik Seremban. Perghhh.... dah lama tak balik and dah lama tak drive long distance. Pagi Khamis tu, mak aku dah call aku pagi-pagi minta hantar pergi hospital.

Aku kata aku nak settle budak-budak ini pergi sekolah dulu dan pada masa yang sama lesen memandu aku masih belum di perbaharui.. Memandangkan JPJ tu tak jauh, tak sampai lima minit dari rumah aku, kalau drive lah, jadi aku dengan senang hati menuju ke sana pada pukul 10 pagi.

Aku bawa Amir dan Zara sekali jadi teman. Masalah pertama aku hadapi... parking. Dua tiga kali pusing baru jumpa dan ianya agak jauh dari JPJ. Masuk aja JPJ aku tengok penuh dengan orang, Aku pergi ambil nombor dan dapatlah nombor 1200... Pada masa itu nombor yang di layan ialah 1117. Aduhh... lama lah ni... aku kata dalam hati...

Amir dah nak pusing dah. Aku kata kalau nak balik, pergi jalan kaki. Which he did. Zara pula sedap meneman aku hinggalah waktu dah pukul 11.45 pagi dan dia mula gelisah.. Minah ni takut masuk lambat .. Nak tak nak aku suruh Syafiq ambil dia and suruh driver kereta sekolah dia datang lima minit sebelum 1 tengahari...

Bila Zara dah balik, aku rasa lega sebab aku boleh fokus lah nak memperbaharui lesen memandu dan roadtax Grandis aku.. Urusan aku habis lima minit sebelum pukul satu tengahari dan bila aku sampai rumah, Zara masih menunggu drivernya.

Tanpa aku sedar, ianya mengambil masa tiga jam nak renew licence and roadtax. Rubbish kan.. tapi dah sistem depa. But they need to really think how to improve the services.

Bila Zaki dah balik, aku pun ajak dia balik Seremban. Puhhhh.... happy dapat jalan berdua-duaan dengan ibunya. Sampai Seremban, picked up my mom and Musliha terus pergi ke KPJ Seremban. Lagi satu, parking problem. Alhamdulillah dapat juga walaupun jauh.

Aku dah menung. Nak menapak ke hospital tu, mau aku masuk hospital lepas tu. Pinggang dan kaki aku ni bukan boleh kira... tetapi Allah itu maha kaya, tup... tup...tup ada buggy car lalu yang memang membawa pesakit ke lobby hospital.

Heh! Sengeh lah... dapat naik buggy car... tak adalah sakit belakang. Sampai kat Emergency, aku daftarkan mak aku dan again tunggu giliran dia.. Actually doctor rawat dia tak lama, nak tunggu test result dia lama... Alhamdulillah nothing serious sakit mak aku.

By the time sampai rumah mak aku, dah pukul 6 petang. Aku explained pasal ubat dia and lepas tu sempat pula aku ambil gambar bunga-bunga sekitar taman mak aku. Cantik okid dia membuat aku pun teringin dan tanam okid pula. Heh! Aku tak ada green finger macam mak aku...

Ewww....panjangnya cerita aku... Inilah kan kalau dah lama tak menulis...jadi gian pula. Anyway, selamat malam... Assalamualaikum...



No comments:

Post a Comment