Thursday, November 21, 2013

Kenangan...

Sekolah lama ku yang dah berubah
wajah dan nama

Salam. Hari ini aku cuti lagi. Cuti sakit. Doktor bagi aku cuti dua hari sebab belakang dan kaki aku sakit. Jalan pun macam robot.

Hari ni dah okay sikit dah, Not as bad as yesterday. Boleh jalan dah. No more walking like robot. Kalau semalam aku tidur saja sebab makan pain killer tu, hari ini aku tak ada lah duduk baring atas katil. Boleh lah aku mengadap komputer

Tapi nak buat kerja tu tak dapat lah. Sebab aku ni kan gula, Maka semut semut itu akan duduk di sekeliling aku. Kalau aku duduk kat meja aku, dia orang duduk kat lantai atau atas katil. Kalau aku baring, semua nak naik katil sekali. Haru macam ni.

Daripada dapat rest langsung dapat stress. Anyway, stress aku terubat sikit sebab tengok gambar zaman sekolah, Haish,... lawak tengok muka semua. Toyaa je.. Tapi masa tu kami lah rock. Di sekolah kami lah taiko.. Siapa tak kenal. Memang terkenal sebab kami kelas antara yang top and kami kaki sukan. Wakil sekolah dalam acara track and field dan juga hoki. Game lain aku  main juga tapi bila dah tingkatan tiga aku kurangkan main. Atas arahan Mem Besar.. mak aku.

Sebenarnya dia suruh aku jangan masuk satu pun acara sukan, tapi aku rayu dan rayu dan rayu... akhirnya dia benarkan lah main satu dua sukan. Darah sukan kuat mengalir kat badan mana boleh tak masuk kan. Bila tengok orang practice aku macam nak pergi aja join, tapi bila dengar arahan mem, terus mati perasan itu.

Walau bagaimana pun aku syukur sebab dapat juga masuk sukan. Kalau tak mati kutu aku masa tingkatan tiga, Bila naik tingkatan empat, aktif balik dan dapatlah main hoki bersama pasukan musuh tradisi kami masa tingkat tiga.

Oh ya.. masa tingkatan tiga kami kat SMR SiRusa. Sekolah tu sampai tingkat 3 aja. Jadi PD High School tu musuh kami. Bila naik tingkatan empat, kena pergi PD High School, so buat tak tau lah. Pergi training hockey and got selected.. Tapi aku kejap aja kat PD HS. Satu tahun aja. Pastu kena pindah KGV or King George V. Mati kutu aku kat sekolah ni.

Aku ni bukan jenis peramah jadi agak susah nak buat kawan. Pastu nak pergi training hockey, malas sebab aku duduk jauh sangat... kat Tg Ipoh so arahan mem sekali lagi terpaksa di patuhi. No sport tapi aku pergi juga, Tak adalah masuk hoki tapi wakil rumah dalam track and field adalah juga.

Di sebabkan darah hoki mengalir kuat dalam badan ni, masa kat Uitm pun aku main lagi. Tapi tak adalah mewakili Uitm hanya wakil School of Math and Science aja. Itu pun cukup lah... Itu lah kali terakhir aku main hoki.

La ni kayu hoki pun tak ada kat rumah aku. None of my kids are into hockey. Takut nanti kena bola hoki yang keras tu..ish..ish..ish... ibu dia orang lagi tough dari dia orang...

Anyway, aku harap reunion untuk Sek Men SiRusa ni jadilah.. Rindu nak jumpa teman seperjuangan. Setengah dah ada cucu, dah ada menantu tapi aku masih gitu gitu...

Chiao...




No comments:

Post a Comment