Tuesday, November 19, 2013

Cuti Sekolah...

Kesian blog English aku. Berabuk dah tu. Bukan tak nak update tapi idea lari. Puas dah panggil tak
Skeleton of the RC Plane
juga mau mai datang.

Apa apa pun aku update kat sini pun sama juga kan. Nanti aku cut and paste kat blog sana lah.. Anyway apa aku nak update hari ini...

Hmmm,,, let's talk about school holidays. Cuti akhir tahun kan dah datang.. dah mula..bersorak kan anak anak tak payah pergi sekolah. Happy sakan dia orang. Yang peningnya mak bapa dan bibik. Hehe.. kat rumah aku yang pening mak mertua aku lah...

Apa nak bagi dia orang buat. Enam minggu yang tiada homework tak ada buku dan tak ada cikgu. Tapi untuk anak aku, aku dah cari kan tutor. Sekurang kurangnya adalah dalam seminggu tu dia orang kena belajar. Mengadap buku.

Tapi aku risau juga. Memandangkan dia orang belajar kat rumah, nanti mesti ada aksi nak minum, aksi nak kencing, aksi nak asah pensil dan macam macam aksi yang membolehkan dia orang tak payah duduk kat meja makan tu...

Hehehe... aku kena beritahu tutor dia orang biar garang sikit. Mesti dia orang segan dan takut dengan tutor dia orang. Kalau dengan ibunya, hmmm.....tak makan saman.

Cuti ini Amir ada big project. Besar lah bagi dia. Dia kena siapkan RC Plane dia. Badan dah siap. Pagi ini dia tunjuk kat aku progress dia. I'm impress. Boleh dah rudder plane to pusing kiri kanan. Aku harap dalam dua minggu ni siaplah RC Plane tu. Boleh lah tengok boleh terbang ke tidak?

Memandangkan dia pakai foam board, aku quite skeptical lah. Yalah tengah terbang tiba tiba datang burung langgar, langsung berkecai. Tapi whatever it is I have to agree that this guy is a techie.

Hah! Suka sangat tanya aku benda technical dan juga explain kat aku benda benda kapal terbang dia. Kadang kadang aku give up sebab tak faham apa yang dia cakap. Kena guna Mr. Google baru tahu jawapan nya. 

Habis dah zaman kegemilangan aku. Selama 20 tahun aku pegang gelaran techie. The one and only one and tahun ni, aku terpaksa berkongsi dengan Amir, and dalam dua tiga tahun lagi mesti aku terpaksa menyerahkan gelaran itu pada Amir.

Okaylah.. cukuplah aku membebel...nanti bila aku senang kita sambung lagi.

No comments:

Post a Comment