Wednesday, November 13, 2013

Lappy ku sakit lagi...

Bengang rasa hari ini. Semuanya akibat laptop aku sakit. Lappy yang dah berpuluh kali bagi masalah pada aku, tapi aku masih sayang denga lappy aku. Walaupun dah tua, ialah dah hampir empat tahun dengan aku, tapi aku rasa aku belum fully utilized dia.

Lappy aku tu dah upgrade memory, dah upgrade hard disk, dah upgrade OS dan dah ganti bateri baru, jadi ia seperti satu laptop yang baru bagi ku. 

Lagi pun laptop  ni kecil dan ringan. Bagus untuk orang macam aku yang sakit belakang ni. Dekat setahun aku tak bawa lappy aku balik rumah, tapi sejak belakang aku baik sikit, aku kendonglah dia hari hari. Kononnya nak buat kerja sikit kat rumah, tapi sampai aja kat rumah, duduk sepilah dia di tepi meja aku. Yang aku belek ialah phone, iPad dan buku. Aku rasa lappy aku jeles. Itu sebab dia selalu sakit. Terabai.....

Pada waktu aku menulis ni, lappy aku masih dalam operation theater. Tak tau bila boleh siap. Harap Harap dia boleh balik se kejap lagi. Tak sanggup aku duduk kat meja ni tak buat apa apa. Mengantuk. Bosan dan yang pasti email berlambak, kerja yang menunggu untuk disiapkan tertangguh. Last last aku yang stress sebab nak siapakan semua kerja.

Oh! Aku berharap data aku tak hilang. The last time masuk ward, archive email aku hilang. Geram tapi sebab aku ini jenis cool, ceh wah perasan pulak, jadi aku tak ada lah nak maki hamun budak yang handle case aku. 

Balik aja kat meja aku, aku announce kat boss kata email aku dah hilang so jangan minta aku cari email email yang hilang ini. Member bengang juga. Agaknya dalam hati dia, 'minah ni asyik hilang data aja..' Apo nak buek... Bondo nak jadi kan.

Okay lah.. Aku ada meeting pukul tiga ni. Satu benda tak prepare lagi. Macam mana nak prepare bila semua data dalam laptop. Nasib lah apa nak jadi nanti...

Chiao... Salam.


No comments:

Post a Comment