Tuesday, April 26, 2011

Aku terkilan....

Pagi kelmarin, aku dapat berita yang amat menyedihkan. Bekas kawan sepejabat aku telah kembali ke rahmatullah pada hari Ahad. Arwah telah menghidap barah payu dara tahap 3.

Arwah sedang menjalani rawatan kemotegraphi sebelum doktor melakukan pembedahan. Malangnya belum pun sempat pembedahan di buat, beliau telah terlebih dahulu pergi meninggalkan dunia ini.

Aku sebenarnya terkilan sebab tidak sempat melawat arwah semasa di dalam hospital. Semasa arwah menjalani rawatan, aku agak sibuk dengan mak aku yang juga menghidap penyakit yang sama.

Aku hanya sempat berkirim salam pada arwah melalui kawan serumah ku dulu. Dia sempat berjumpa arwah dua kali dan juga sempat berbual dengan arwah pada minggu lepas.

Sepanjang aku mengenali arwah ini, dia seorang yang baik dan merendah diri. Arwah datang dari golongan berada tetapi beliau tidak pernah menunjuk statusnya itu. Masa aku mula-mula kenal dia, aku ingat dia seperti kita, tetapi setelah beberapa bulan baru aku tahu yang dia ini memang anak orang kaya.

Aku juga dapat tahu yang arwah seorang anak yang taat pada ibunya. Dia akan mengikuti kehendak ibunya walaupun dia tidak setuju dengan ibunya. Mungkin sebab itu, Allah lebih menyayangi beliau dan menjemputnya dahulu.

Azizah, aku doakan agar rohmu berada di kalangan orang-orang yang beriman. Al-fatihah.... 

No comments:

Post a Comment