Sunday, November 7, 2010

Minggu yang penuh dengan kesibukkan...

Aku memang busy betul sejak akhir-akhir ini. Baik kerja office mau pun hal peribadi. Daripada hari Isnin hari itu, aku sibuk mencari data-data yang diminta oleh Maharani. Nasib baiklah dapat. Lepas tu, kena lah buat analisanya sebelum dihantar kepada dia.

Pada hari Isnin tu juga, aku dah mula bersin-bersin dan soksek soksek kena selsema. Apa lagi hari Selasa MCla. Sehari tak datang kerja, maknanya bertambahlah kerja aku. Alhamdulillah pada hari Rabu itu, dalam pening-pening lalat (disebabkan makan ubat) aku dapat juga menyiapkan kerja tu, tapi biasalah ada lagi yang diminta. Tak cukup eh!.

Pada hari Khamis pula, ingatkan aku dah okay tapi lagi teruk. Selsema aku kurang tapi aku rasa pening sepanjang hari. Bila aku jalan, aku rasa macam diawang-awangan. Terhuyung hayang badan aku. Mata aku pun nampak macam layu aje. Bila boss aku panggil meeting, dia pun komen macam aku ni high on drug. Aku jawab tak tau lah tapi aku rasa tak sihat. Nasib baik tak ada problem masa bawa kereta. Malam tu pula, walaupun tak sihat, keluar juga sebab anak jejaka aku perlukan laptop untuk buat homework dia. Bukan main gembira dia dapat laptop baru. Ya lah, macam mana pun, mak dan ayah akan cuba penuhkan permintaan sianak. Tapi dapatkah sianak buat macam tu pada kedua orang tuanya? Susahkan..

Hari Jumaat aku dah rasa sihat sikit tapi hubby aku telah mengheret aku keliling kota mencari barang untuk rumah kami. Keluar pagi,petang baru balik. Sabtu macam tu juga sampai tak sempat makan tengahari. Nasib baik deman atau selsema aku tak teruk.

Hari Ahad baru lah aku dapat duduk rumah. Hari ini hanya anak perempuan aku ada kelas musik jadi tengahari dapatlah aku masak. Bukan masak best pun. Sambal sardine dan telur dadar. Selera budak-budak ni makan. Al maklumlah si ibu dah lama tak masak. Bukan aje budak-budak dapat bersama ibu tercinta, aku pun dapat bersama-sama dia orang. Quality time with them.

Bagi aku, walaupun aku sibuk, aku akan tetap melapangkan masa untuk mereka. Walau macam mana penat pun, aku akan duduk bersama mereka dan bersama membantu mengulang kaji dan bertanya hal mereka. Aku rasa itu penting agar mereka tidak terasa terbiar dan dapat juga aku memantau aktiviti-aktiviti mereka. Mereka tahu, ibu sibuk untuk masa depan mereka juga dan walau apapun berlaku, ibu tetap sayang pada mereka...

No comments:

Post a Comment