Saturday, November 20, 2010

Gembira hatiku dengan kemajuan mereka

Hari ini aku pergi sekolah tadika anak-anak aku. Si abang umur 6 tahun dan si adik 4 tahun. Aku pergi seorang senang nak berbincang dengan cikgu mereka. Sampai aje kat sekolah, tak ramai lagi ibu bapa. Al maklumlah setengah dah ambil hari Jumaat.


Masuk-masuk aku terus duduk kat kerusi comel tu. Takut juga aku kalau kerusi itu patah. Aku ni bukan comel lote. Besar macam badang adalah. Nasib baik cikgu mereka duduk sebelah menyebelah. Tak payah aku bangun. Aku sebenarnya tak adalah mengharapan keputusan yang cemerlang dari mereka.Tapi mungkin aku punya expectation tu tak tinggi maka keputusan mereka bagi aku amat memberangsangkan.


Anak lelaki aku yang umur 6 tahun, banyak nampak kemajuannya. Dia masuk masa umur 5 tahun. Huh tension aku masa tu. Berperang nak pergi sekolah. Dia stress aku pun stress. Tapi dah setahun kat sekolah tu, dia nampak banyak confidence. Tak takut-takut dan malu. Pelajaran dia juga meningkat. Aku risau juga sebab dulu dia tak pandai membaca tapi alhamdulillah sekarang dah laju membaca. Begitu juga mengeja. Englishpun maju. Keputusan English lagi bagus dari Bahasa tapi bila membaca Bahasa lagi bagus dari English. Tak tau aku macam mana dia jawab soalan.


Oh ya! Dia juga dapat tali pinggang kuning untuk Akido dia. Sayang aku kalau dia berhenti dari akido ni. Mungkin aku cari tempat baru untu dia belajar. Tapi aku kena tanyalah dia minat lagi tak. Tak minat tak guna juga.


Anak perempuan aku, aku tak adalah focus sangat masa dia sekolah. Ala hai baru umur empat tahun jadi aku biarkan dia sendirian. Tanpa ku sangka, dia berjaya juga dalam pelajarannya. Tak hampalah aku. Dapat nombor 3 lagi dia dalam kelasnya. Walau bagaimana pun, dia masih banyak nak kena belajar. Tahun depan mungkin aku kena beri fokus lebih sedikit. Mana tahu dia lagi excellent kalau aku beri perhatian.


Sekolah mereka berdua ini bagus. Cuti dah start tapi dia orang masih sekolah sampai 5hb Disember. Bukan belajar pun tapi sedia untuk konsert. Aku tengok anak lelaki aku rajin juga belajar menari tapi se adik ini, aku tak pernah pun tengok dia berlatih. Adakah dia akan berjaya masa konsert nanti. Wallahualam...


Okay..ini saja celoteh aku..tak ada apa pun..sekian. Wassalam.

No comments:

Post a Comment