Thursday, October 31, 2013

Ada orang sentap....

Aduh...kereta aku tergores panjang. Sedih... My Black Beauty injured!  Dari depan sampai ke boot belakang sebelah kiri. Aku tak perasaan mulanya. Ialah... yang aku tahu, tekan remote, buka pintu, letak beg, masuk, start engine dan terus jalan. Sampai destinasi, off engine, keluar ambil beg dan terus jalan. Tak ada lah aku nak belek kereta..

So, itu lah apa yang berlaku last night. Sampai rumah, Mr Hubby dah ready nak keluar dengan Zaara. Bila dia nampak aku sampai, cepat-cepat dia suruh aku turun. Katanya nak keluar sama si Drama Queen. Aku pun, keluar kereta, ambil my backpack, my bag dan terus menapak masuk ke rumah. Zaara ajak ikut, tapi aku penat.

Sedang aku berehat dengan the two boys, Mr. hubby balik. First question yang keluar dari mulut dia," Kat mana you park the car?" 

"Why?" Aku dengan blurnya bertanya. 
"Long scratch on the left side."
"Owh... I parked at my usual spot."
"So how did the car get that scratch?"
"I don't know..." Selamba badak aja aku jawab. Sebenarnya bengang sebab di soal macam tu.
"How to dispose the car now?" he mumbled.
"Ala..cat lah balik," gumamku.

Mr Hubby bengang. Terus naik atas masuk bilik. Hah! Dia ini species yang suka membelek semua barang dan tahu if anything amiss. Sampai Amir komen, "Ayah ni patut jadi PI. Benda kecik pun nampak."

Aku tak puas hati. Aku keluar dan check lah kereta yang sedang elok di parkir di porch rumah tu. Nasib baik tak terpijat, Ms. Kitty Gedik yang sedang terjalar depan muka pintu. Satu aja lampu porch yang di pasang. Agak terang tapi mata aku ni memang kurang sikit, jadi susah lah nak nampak mana yang calar tu. Cari punya cari, Zaki datang. Siap tunjuk kat aku lagi. Aku termenung. Kat mana kena ni??


Mr. Hubby masih lagi marah. Tapi seriously aku tak tahu macam mana boleh terjadi. Puas aku fikir. Pagi semalam aku park kereta tu in between two cars dan masa aku keluar pukul 6.50pm, both cars were still there. Tak mungkin depa. Aku pun buat tak tahu lah. Malas nak fikir.

Tup..tup..tup.. this morning while on the way to work, aku teringat. Yup.. I think I know where and how it happened. I was driving from NPE heading toward KL-Seremban Highway. Not that fast and not that slow either, but I was on the left lane.  

Halfway down the curve towards the KL-Seremban higway, there was a fallen branch. Masuk sikit kat jalan raya. Aku tak boleh nak lari ke lane kanan sebab ada beberapa kereta on my right side. Kalau aku brake memang boleh terbabas gila. 

Quick reaction from me.. hahaha...puji diri sendiri...ialah aku slow down the car and I have no choice, but to let my car bergesel dengan dahan yang patah itu. Masa itu aku tak fikir pasal calar ke apa. Yang aku fikir jangan accident. It was between nyawa and kereta.

Eish...aku masih sayang nyawa aku dari kereta. Kereta boleh di ganti atau di cat semula, kan... tapi nyawa...fill in the blank lah.  Sampai aku tulis ni, Mr. Hubby belum di beritahu lagi. Balik nantilah aku slow talk dengan dia... Biar dia cool down dulu kan? Doakan aku tak kena bawak kereta Toyota lama tu...

No comments:

Post a Comment