Thursday, December 2, 2010

Cepatnya masa berlalu....

 Eh! Cepat betul masa berlalu. Pejam celik pejam celik dah bulan Disember. Kemana perginya masa sebelas bulan yang lalu aku pun tak tahu. Wow! Apakah aku berjaya dengan apa yang aku janji dengan diri aku pada awal tahun?


Heh! Tak semua kot. Yang pasti aku masih tak kurus-kurus. Apa yang berlaku sebaliknya. Naik lagi adalah badan aku. Macam mana agaknya nak kurus semula? Satu cabaran yang akan aku terus usahakan sampai berjaya.


Kalau hasrat aku nak menguruskan badan gagal, tapi aku telah berjaya mencapai sekurang-kurangnya dua dari tiga 'new year resolution aku'. Not badkan!.


Pertama, aku mula menulis.Aku dah bosan dengan kerja aku yang baca kontrak aje jadi aku cubalah menulis. Mula-mula aku tulis kat blog  www.zairahman.blogspot.com, kemudian aku cuba tulis cerita fiksyen dan terhasil lah Dendam Bukit Putus. Penuh dugaan dan cabaran yang aku lalui bila menulis cerita ni. Kalau nak tau, sila ke http://zairahman.blogspot.com/2010/11/weird-things-that-happened-to-me-when-i.html dan seterusnya aku ada beberapa lagi cerita 'in the pipeline'lah. Tapi aku tulis untuk suka-suka aje. 


Yang kedua, setelah bertahun-tahun aku kerja tak kira masa, tahun ini aku telah berjanji dengan diri aku dan juga anak-anak aku yang aku akan keluar office sebelum pukul 6.30 petang. Adakah aku berjaya sepenuhnya keluar sebelum 6.30 petang? Hmmm boleh dikatakan ya hanya sekali sekala aja aku kerja melepasai target aku.Yang pasti tahun ini aku tak lah stress gila macam tahun-tahun sebelumnya. Dapatlah aku meluangkan masa bersama anak-anak di sebelah malam.


Tahun ini juga dua berita kurang baik berlaku dalam keluarga ku. Abah dan mak aku, kedua-duanya kena kanser. Keadaan abah aku dalam keadaan kritikal  dan pada masa ini dia masih di hospital. Mak aku pula, masih di tahap awal. Doakanlah bersama agar penderitaan abah aku diringankan dan mak aku pula sembuh dari kansernya..Amen!!!


Sekian..chao dulu..salam.





No comments:

Post a Comment