Wednesday, December 8, 2010

Tahun ini aku relax sikit....

Hari ini aku balik kerja selepas dua hari cuti dan seperti biasa berlambaklah email nak kena jawab. Nasib baik kali ini tiada email cepu emas, kalau tak masak lah nak menjawab.Apa yang aku lihat kalau dah hujung tahun semua orang dalam holiday mood. Masing-masing fikir nak pergi cuti terutama daripada cuti Krismas hinggalah Tahun Baru.


Dalam orang sibuk merancang cuti, ada sekumpulan yang akan bekerja keras menyiapkan projek sebelum hujung tahun. Al maklumlah, kalau tak siap habis lah budget. Di sebabkan golongan ini, team aku kenalah kerja minggu terakhir itu untuk memastikan segala PO di terima dan di proses tapi kali ini aku nak tengok macam  mana dia orang handle. Tahun sudah, orang balik menyambut tahun baru aku duduk kat office memastikan semua okay. Huh! tak kuasa aku melalui benda yang sama tahun ini.


Memandangkan Disember hanya tinggal 3 minggu lagi, aku rasa tahun ini agak slow sikit untuk aku. Serba serbi slow. Kerja slow, bukan aku yang slow, sebab kerja yang aku handle sekarang ni kurang mencabar. Setelah 12 tahun buat operasi yang mana aku sentiasa on call, tahun ini, phone aku senyap sekali. 


Adakah aku rasa syukur? Memang aku bersyukur sebab dapat meluangkan banyak masa dengan keluar tapi pada masa yang sama aku rindu untuk bersama-sama rakan aku di syarikat biru itu. Mereka tu sampai makan pun tak ada masa. Kesian mereka tu. Aku kena buat appointment kalau nak ajak dia orang pergi makan. 


Okaylah..sebenarnya aku bosan jadi aku tulis lah cerita ni..Kalau kawan-kawan biru aku baca aku harap dia orang slow down lah sikit tahun depan. Kesihatan kena jaga. Kalau bukan kita yang menjaga diri kita siapa lagi. Okay..aku balik dulu..Chao...Salam.

No comments:

Post a Comment