Tuesday, July 24, 2012

Bertemu kembali..

Oh! Setelah sekiam lama menyepi diri, aku kembali semula ke blog ini. Bukan aku lupakan mu wahai blog, tapi kerja aku yang berlambak-lambak membuat aku tak kesempatan nak mengupdate blog ku ini.


Tapi hari ini aku ada masa. Aku tak keluar makan. Maklumlah bulan puasa maka duduklah dalam pejabat buat kerja. Nanti boleh balik cepat. Betul tak?


Hari ini pun aku rasa aku rasa lega sikit. Setelah menyimpan perasaan geram, marah, sedih dan segala-gala perasaan negatif, tiba-tiba aku rasa lega, tak perlu memeningkan kepala aku memikir benda-benda duniawi ini. Baik aku banyakkah amalan ibadah aku terutama di dalam bulan yang maha suci ini, bulan Ramadan.


Eh! Mungkin ada yang tertanya-tanya kenapa aku marah, sedih dan sebagainya. Sebenarnya, aku marah sebab setelah lama bertungkus lumus, berkorban, aku di pinggirkan. Ada seorang dalam pejabat aku yang telah membantah pencalonan aku untuk naik pangkat. Kenapa ada manusia seperti itu? Aku tak tahu. Dengki? Mungkin.


Tapi aku redha. Prinsip aku senang. Setiap perbuatan ada balasanya. Kalau baik dapat baiklah, kalau tak baik, hanya Allah yang tahu balasannya. Bak kata orang, roda itu bulat. Kita tak selalu berada di atas. Satu masa kita akan kebawah juga. Biarlah dia gembira dengan apa yang dia buat.


Di sebabkan peristiwa ini, aku akan melebihkan fokus pada keluarga dan kesihatan aku. Yalah aku bukan nya muda lagi. Tambahan sejak balik dari menunaikan fardu Haji, aku tak berapa sihat. Baik aku fokus menyihatkan diri ku ini. Lagi baik. Betul tak?


Okaylah...aku taknak bercoloteh panjang. Cukuplah kat sini. Nanti kita jumpa lagi.


No comments:

Post a Comment