Tuesday, June 3, 2014

Masa Rehat Dah Nak Tamat....

Lama rasanya aku tak update blog aku. Baik kat sini atau kat zairahman.blogspot.com . Bukan nya
aku sibuk pun. Aku banyak menghabiskan masa aku dengan membaca dan juga membuat research untuk next project aku.

Aku bagi enam bulan untuk aku rest dan hujung bulan Jun tamatlah aku punya masa berehat. Sebelum ini aku memang dah pelan nak buka sebuah kedai jual buku. Berangan nak jual buku sebabnya aku suka membaca.

Walaubagaimana pun bukan senang kan nak buka bisnes jual buku ini. Kat Bangi dan sekitar Kajang ni banyak kedai buku. Jadi aku kena betul-betul study samada feasible tak nak buka kedai buku ni. Kalau aku tak buka bisnes rasa-rasanya aku akan buat freelance lah. Nak duduk kat rumah lama-lama, hish.... tak boleh rasanya.

Anak-anak aku makin bertambah lemak dan mengada-ngada. Semua aktiviti depa, dia orang nak aku masuk gak. Kadang-kadang dia orang berkampung dalam bilik aku. Puas juga nak suruh keluar baru dia orang keluar.

Tadi aku saja aja borak dengan Zara. Tanya pendapat dia jika aku balik kerja. Apa jawab dia... "Ibu boleh kerja tapi kalau pergi pagi mesti balik tengahari. Kalau pergi tengahari balik petang. Tak boleh balik malam." Ish... fobia budak ni kena tinggalkan dengan aku selama tujuh tahun. Pergi pagi malam baru nampak mak dia. So sekarang ni kalau boleh mesti melekat kat mak dia...

Apa-apa pun aku dah cakap kat anak-anak aku jangan lah berharap sangat yang aku akan sentiasa ada kat rumah. Aku kena kerja. Kalau tak buntu otak ni duduk aja kat rumah. Nak juga challenge otak aku yang dah lama berehat ni. Paling challenging aku buat, heh... main words with friends and clash of clans.. dan juga buat analisis untuk projek aku. Kadang-kadang rindu gak nak solve the operational issues atau berdebat dengan vendor.

Walau apa-apa pun, selepas raya ni, aku kena mengorak langkah. Samada buat (a) bisnes aku atau (b) buat freelance as a consultant. Bukan nya CON tapi consultant.

Okaylah... aku nak chao dulu... Nak tengok drama Kerana Terpaksa Aku Relakan.

Bye....

No comments:

Post a Comment