Monday, June 27, 2011

Apabila banyak bermain....

Ahh! Lama betul rasanya tak update kat sini. Aku memang benar-benar sibuk sejak menjaga bajet. Sebenarnya aku jaga bajet ni sementara aja, sebab jejaka yang menjaga bajet ni dah berhenti. Pergi melanjutkan pelajaran ke Sydney dan meninggalkan aku terkontang-kanting buat bajet. Kalau dapat gaji lebih, okay juga.  Ini tak ada pun. 


Petang sabtu hari itu, aku keluar dengan suami aja. Anak-anak tak nak ikut dah. Dah besar masing-masing. Yang berumur lima tahun tu pun, kadang-kadang tak mau ikut. Tak best kata nya. Duduk kat rumah dengan abang-abang lagi best. 


Pada paginya, aku pergi sekolah anak-anak aku tu. Hari perjumpaan ibubapa dan guru-guru. Hari repot kad. Ughh..tak memberangsangkan keputusannya dia orang. Yang si abang lagi teruk. Banyak termenung. Kerja tak siap. Apa lagi, bila keputusan tak bagus, habislah 'privilege' kena tarik.


Ketiga-tiga PSP kena simpan, Astro card pun di simpan. Bila kami ada baru bagi tengok. Bola di simpan dan begitu juga basikal. Termenung dia orang. Mula-mula, mati kutu sebab tak tahu apa nak buat.


Akhir sekali, dia orang pun ambil lah buku dan mula baca buku. Walaupun tak lama, dah nampak dia orang nak buka buku. Salah aku juga. Masa dulu aku kawal juga bila masa dia orang boleh main iaitu pada hujung minggu dan cuti sekolah sahaja. Tapi kali ni tidak. Apa lagi dia orang, celik mata PSP, lepas mandi PSP, nak tidur PSP. Tak lekang PSP dari tangan.


Aku kata kat dia orang, selagi tak ada peningkatan, jangan harap nak nampak PSP tu atau yang lain-lain. Jadi kita tengoklah samada dia orang ni akan berusaha untuk meningkatkan pelajaran dia orang dan mendapatkan semula PSP mereka.









No comments:

Post a Comment